חדש באתר: NotebookLM עם כל תכני הרב מיכאל אברהם

חוקי הטבע

אא שאל לפני יום 1 (22/06/2026 23:54)

שלום הרב, חשבתי מקופיא על הוכחה לזה שכוחות הטבע הם רוחניים, אשמח לשמוע מה דעתך:

כח לא יכול להיווצר רק מאובייקטים גשמיים, שכן לא ברור למה ש2 אובייקטים זה מול זה יגרמו לכח הכבידה לפעול ביניהם, כל אובייקט כשלעצמו בריק לא מפעיל כח אלא רק יוצר שדה (בהנחה ששדה זה דבר אמיתי ולא פיקציה מועילה),ועד כאן זה נראה לי ברור. למה שמצרוף עוד אובייקט יווצר כח מושך/דוחף ביניהם? הרי זה לא שייך בכל אחד בעצמו. וכן, אני יודע שלפעמים קולקטיב יוצר דברים שלא קיים בכל פרט כלעצמו, כגון הרבה אנשים ששטים ביחד בסירה ומגבירים את המהירות. אבל זה בגלל שכל אחד הפעיל כח גם אם קטן לבד, מה שא"כ כאן. זה דבר ראשון.

דבר שני, כח זה דבר ממש מופשט, ואי אפשר לראות אותו, אז סביר שאין לו חומר. ודבר שאין לו חומר הוא כנראה רוחני.

תודה רבה


לגלות עוד מהאתר הרב מיכאל אברהם

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

1 Answers
מיכי צוות ענה לפני יום 1 (22/06/2026 23:58)

לא מסכים לאף מילה.

זה שמשהו לא ברור לך לא מהווה טיעון. כן ברור לך איך משהו רוחני יוצר כוחות? ולמה שדה זה כן ברור לך? שדה הוא כוח ליחידת מטען.

כוח מובל על ידי חלקיקים. זה שאי אפשר לראות אותו/ם, כמו שאומרת הבדיחה גם את המוח של המורה אי אפשר לראות.


לגלות עוד מהאתר הרב מיכאל אברהם

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

מיכי צוות הגיב לפני יום 1 (22/06/2026 23:59)

מעבר לזה, מה כוונתך ב"רוחני"? שלא רואים אותו? אם כך אז אכן כוח הוא רוחני. אם כוונתך למשהו נטול מסה? אז אכן כוח הוא נטול מסה. אבל כוח הוא חלק מהפיזיקה (כמו שאור הוא חלק מהפיזיקה), ולכן להגדרתי הוא חומרי. סתם שאלה של הגדרה.

איש האמת הגיב לפני יום 1 (23/06/2026 01:50)

השאלה היא – למשל – האם יש הבדל מהותי בין כוח פיזיקלי לבין נשמה או אלוהים, אם אנו מניחים כוחות פיזיקליים על כל צעד ושעל – מדוע בשביל אלוהים נדרש נטל הוכחה מורכב וכבד כל כך?

מיכי צוות הגיב לפני 19 שעות (23/06/2026 09:27)

בטוח שאתה רוצה להתעקש ולהמשיך ולנהל את הדיון המוזר הזה? גם אחרי כל מה שהסברתי? תצטרך לשכנע אותי יותר טוב שיש כאן משהו לדון בו. בינתיים לא הצלחתי להבחין בזה.

מיכי צוות הגיב לפני 19 שעות (23/06/2026 09:42)

מעביר מהמייל:
אני מגיב כאן בחזרה כי משום מה אולי בגלל הסינון לא נותן לי להגיב באתר.
לגבי השדה – אתה צודק, זה גם לא ברור לי ולכן אני נוטה לחשוב שזה גם רוחני.

לגבי שאר הפירכות:
ברור לי הרבה יותר שהשם יכול ליצור כוחות רוחניים, לא כתיאור מוחשי כי הוא כמובן גשמי, אלא כמעשה של המח שבהוד שיגרום ליציקת חוקי הטבע הרוחניחם וכו..
יכול לראות שזה יראה לך כמו בדיחה, אבל כאן זה באמת נרכה לי גם יותר ברור אינטואיטיבית(ולא תיאור סכמטי) מחד, וגם ההבדל הוא שגם אם לא הייתי מבין זאת שם זה נראה לי לא הגיוני לוגית שיש דבר שהוא לא רוחני(הכוונה לא מהכוחות של נצח ובהוד וכו.., וכמובן לא הכוונה שהוא פשוט לא חומרי שכן זו סתם הנחת המבוקש) במובן שציינתי בסוגריים, ועדיין קיים בלי לראות אותו. מההיכרות שלי עם הטורים שלך אני מניח שאתה תגיד שהגענו למחוזות הנונסנס, וכמו מה שכתבת לגבי החסידות ומושגים לא מוגדרים וכו..
אך גם אתה הודית שיש מושגים אינטואיטיבים שלא בטוח ניתנים להגדרה כראוי ושאינם נונסנס כי הם ברורים לשומע. וכאן זה באמת נראה לי ככה.

אבל דבריי אמורים למעלה.

השאר תגובה

Back to top button
הירשם לעדכונים על תגובות חדשות בדף זה